Zmiany dotyczące rejestru umów
Jednostki oświatowe od 1 stycznia 2023 roku rozpoczną wprowadzanie do rejestru umów dotyczących dochodów i wydatków.
Podział środków finansowych na dodatkowe zadania oświatowe
Minister Edukacji i Nauki dokonał podziału dodatkowych środków dla jednostek samorządu terytorialnego na zadania oświatowe, o których mowa w tzw. ustawie pomocowej. Sprawdź, na jakich zasadach dokonano tego podziału.
Nowy obowiązek dyrektora szkoły - rejestracja umów
Od 1 lipca 2022 r. dyrektorzy placówek oświatowych, będą zobowiązani do zapewnienia większej transparentności wydatków publicznych. Służyć temu ma bieżące udostępnianie informacji o zawartych umowach, których wartość przekracza 500 zł. Rejestr umów będzie ogólnodostępny i aktualizowany niezwłocznie po dokonaniu wydatku. Dowiedz się więcej.
Na jakim paragrafie księgować wydatki związane z czynnościami wodno-prawnymi?
Pytanie: Na jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej szkoła powinna zaksięgować: wykonanie operatu wodno-prawnego oraz uzyskanie pozwolenia wodno-prawnego? Na paragrafie 4300, 4390 czy 4430?
MF o zasadach ewidencji należności
Sprawdź, jakie są zasady ewidencji należności z tytułu dochodów budżetowych, w zależności od terminu ich płatności, w księgach rachunkowych jednostek budżetowych.
Księgowanie dofinansowania w ramach programu 400+ ?
Pytanie: Jak zaksięgować środki otrzymane z ZUS dla żłobka w ramach programu 400 plus i zwroty dla rodziców? Czy zastosować paragraf 0830 czy 0660? Czy zrobić przypis, czy tylko wpływ na 130 z paragrafem czesnego i zwroty?
Klasyfikowanie wydatków wielopozycyjnych – przykłady i wskazówki
W literaturze przedmiotu można spotkać różne interpretacje dotyczące faktur wielopozycyjnych obejmujące zakup usługi czy też usługi i towaru. W związku z tym powstaje problem - czy należy zastosować jeden paragraf czy też dwa lub więcej paragrafów na zakup towaru i usługi jednocześnie. Wątpliwości pomagamy rozwiać w poniższym artykule.
Kiedy zmiana umowy o zamówienie będzie dopuszczalna
Zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych nakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w ustawie. Sprawdź, na co zwrócić uwagę w tym zakresie.
Jak zaksięgować wydatek inwestycyjny w postaci zakupu huśtawek?
Pytanie: Przedszkole zakupiło huśtawki na plac zabaw. W planie budżetowym przedszkola zaplanowano środki jako zakup inwestycyjny (§ 6060). Wartość faktury to ponad 16.000 zł, lecz wartość każdego z urządzeń z osobna nie przekracza wartości 10 000,00 zł. Jak poprawnie zaksięgować tę fakturę? Czy wydatki te w całości ująć jako zakup środków trwałych (konto 011), czy każdy z osobna i wtedy zaliczy je do pozostałych środków trwałych (konto 013)?