Zmiany dotyczące rejestru umów

Jednostki oświatowe od 1 stycznia 2023 roku rozpoczną wprowadzanie do rejestru umów dotyczących dochodów i wydatków.

Podział środków finansowych na dodatkowe zadania oświatowe

Minister Edukacji i Nauki dokonał podziału dodatkowych środków dla jednostek samorządu terytorialnego na zadania oświatowe, o których mowa w tzw. ustawie pomocowej. Sprawdź, na jakich zasadach dokonano tego podziału.

Nowy obowiązek dyrektora szkoły - rejestracja umów

Od 1 lipca 2022 r. dyrektorzy placówek oświatowych, będą zobowiązani do zapewnienia większej transparentności wydatków publicznych. Służyć temu ma bieżące udostępnianie informacji o zawartych umowach, których wartość przekracza 500 zł. Rejestr umów będzie ogólnodostępny i aktualizowany niezwłocznie po dokonaniu wydatku. Dowiedz się więcej.

Na jakim paragrafie księgować wydatki związane z czynnościami wodno-prawnymi?

Pytanie: Na jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej szkoła powinna zaksięgować: wykonanie operatu wodno-prawnego oraz uzyskanie pozwolenia wodno-prawnego? Na paragrafie 4300, 4390 czy 4430?

MF o zasadach ewidencji należności

Sprawdź, jakie są zasady ewidencji należności z tytułu dochodów budżetowych, w zależności od terminu ich płatności, w księgach rachunkowych jednostek budżetowych.

Księgowanie dofinansowania w ramach programu 400+ ?

Pytanie: Jak zaksięgować środki otrzymane z ZUS dla żłobka w ramach programu 400 plus i zwroty dla rodziców? Czy zastosować paragraf 0830 czy 0660? Czy zrobić przypis, czy tylko wpływ na 130 z paragrafem czesnego i zwroty?

Klasyfikowanie wydatków wielopozycyjnych – przykłady i wskazówki

W literaturze przedmiotu można spotkać różne interpretacje dotyczące faktur wielopozycyjnych obejmujące zakup usługi czy też usługi i towaru. W związku z tym powstaje problem - czy należy zastosować jeden paragraf czy też dwa lub więcej paragrafów na zakup towaru i usługi jednocześnie. Wątpliwości pomagamy rozwiać w poniższym artykule.

Kiedy zmiana umowy o zamówienie będzie dopuszczalna

Zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych nakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w ustawie. Sprawdź, na co zwrócić uwagę w tym zakresie.

Jak zaksięgować wydatek inwestycyjny w postaci zakupu huśtawek?

Pytanie: Przedszkole zakupiło huśtawki na plac zabaw. W planie budżetowym przedszkola zaplanowano środki jako zakup inwestycyjny (§ 6060). Wartość faktury to ponad 16.000 zł, lecz wartość każdego z urządzeń z osobna nie przekracza wartości 10 000,00 zł. Jak poprawnie zaksięgować tę fakturę? Czy wydatki te w całości ująć jako zakup środków trwałych (konto 011), czy każdy z osobna i wtedy zaliczy je do pozostałych środków trwałych (konto 013)?