Jak zaksięgować dofinansowanie do studiów nauczyciela
Pytanie: Szkoła podstawowa dofinansowuje (częściowy zwrot poniesionych kosztów) za opłatę czesnego studiów podyplomowych dla nauczyciela, który podejmuje naukę bez skierowania i podpisanej umowy z pracodawcą. Nauczyciel składa wniosek do szkoły na dofinansowanie na podstawie dokonanej wpłaty. W jakim paragrafie powinno się zakwalifikować ten wydatek?
Jak wyliczyć dotację na większą liczbę uczniów od kolejnego miesiąca
Pytanie: Uczeń przeszedł ze szkoły publicznej do niepublicznej o uprawnieniach publicznej 4 czerwca 2015 r. Stan liczbowy szkoła niepubliczna podaje do powiatu 1. dnia każdego miesiąca. Uczeń nie został wykazany w czerwcu, dopiero w lipcu. Czy należy się dotacja na tego ucznia w lipcu i sierpniu?
Jak ująć w księgach wydatek na zestaw nagłaśniający dla szkoły
Pytanie: W jakim paragrafie należy sklasyfikować wydatek na zestaw nagłaśniający do organizowania uroczystości szkolnych?
Jak rozliczyć na koniec roku dochody pozostające na wydzielonym rachunku
Jednostki oświatowe zostały uprawnione do wydatkowania środków publicznych zgromadzonych na wydzielonym rachunku na finansowanie działalności jednostki oświatowej, z wyjątkiem wynagrodzeń osobowych.
Jak obliczyć wysokość nagrody jubileuszowej, którą nauczyciel uzyskał na początku roku szkolnego
Pytanie: Nagroda jubileuszowa dla nauczyciela wypłacana jest 2 września 2015 r. Czy do jubileuszu należy wliczyć średnią z nadgodzin za cały poprzedni rok szkolny? Trochę to wszystko niejasne, bo z jednej strony bierzemy pod uwagę aktualny rok szkolny, a z drugiej średnią poprzedzającą wypłatę.
Czy do nawiązania stosunku pracy z nauczycielem stosuje się kodeksowe ograniczenia liczby umów na czas określony
Pytanie: Czy nauczyciela, który jest zatrudniony na umowie na czas określony, obowiązują zasady Kodeksu pracy w kwestii zawierania umów na czas określony (dwie umowy na czas określony i trzecia już obligatoryjnie na czas nieokreślony)? Pytanie nie dotyczy umów zawieranych na zastępstwo za nieobecnego pracownika.