Zalecane jest nie tylko uwzględnienie maksymalnego zakresu świadczenia, ale również dokonanie swego rodzaju „waloryzacji” kosztów jednorazowego dowozu, tj. w zależności od sposobu wynagradzania wykonawcy – ceny jednostkowej biletu lub stawki za przewóz. Waloryzacja, o której mowa, nie sprowadza się do podwyższenia ceny o wskaźnik inflacji, albowiem ten określa średni poziom zmiany cen dóbr wskazanych jako właściwe do wyliczenia wskaźnika, tym samym może nie obrazować w sposób miarodajny zmian cen usług przewozowych. Ustawodawca wymaga od zamawiającego ustalenia, czy do zmian cen doszło w obrębie dóbr, które planuje nabyć, a jeśli tak, to, z jaką faktycznie zmianą cen w zakresie interesujących nas dóbr mamy do czynienia. Aby to ustalić, zamawiający może zasięgnąć opinii wykonawców działających na danym rynku dóbr, np. poprzez rozeznanie rynku – skierowanie zapytań do potencjalnych wykonawców.
czytaj więcej »